در پست قبلی از سری پست‌های “تبلیغات دیجیتال با دیدئو” به شما از انواع روش‌های تبلیغات دیجیتال گفتیم.
در این پست و پست بعدی قصد داریم تا بیشتر در مورد دو روش محبوب این تبلیغات، یعنی پیش نمایش‌ها و بنرها صحبت کنیم.
در این پست به شما میگیم که چطور میتونید یه پیش‌نمایش خوب بسازید که بیشترین میزان بازدهی رو به شما بده.

تحقیقات نشون داده که 94% مردم پیش‌نمایش‌ها رو رَد یا skip میکنن. اما سوال این جاست که چرا همچنان این روش تبلیغاتی محبوب‌ترین روش بین بازاریابان دیجیتاله و هرسال در جهان میلیون‌ها دلار پول صرف ساختنش میشه؟!
جواب ساده ست: چون پیش‌نمایش‌ها یکی از روش‌های تبلیغاتی نیستن، در واقع بهترین روش تبلیغاتی هستن! فقط کافیه بدونیم که چطور بسازیمشون تا بهترین بازدهی در بین روش‌های تبلیغاتی رو به ما بدن
ما امروز قراره شش نکته‌ی اساسی در رابطه با ساخت پیش‌نمایش‌ها رو با شما بررسی کنیم.

مختصر بودن:

به طور معمول نهایت زمانی که شما باید در اون پیش‌نمایش‌تون رو بسازید سی ثانیه ست اما نکته این جاست که در واقع پنج ثانیه‌ی اول مهمه و در همون پنج ثانیه ست که شما تعیین میکنید کاربر جذب پیش‌نمایش شما بشه یا نه. پس حتما به اختصار پیش‌نمایشی که میسازید و جذابیت پنج ثانیه ی اولش دقت کنید.

مرتبط سازی پیش‌نمایش‌ها:

 یکی دیگه از نکاتی که لازمه بهش توجه کنید جامعه‌ی هدف تبلیغات شماست. این که بدونید کالایی که تبلیغش میکنید برای چه قشری ساخته شده نکته‌ایه که باعث میشه تبلیغات‌تون هدفمند و با بازدهی بالاتری باشه. از طریق شناخت جامعه‌ی هدفی که کالای شما براش ساخته شده، میتونید انتخاب کنید که پیش‌نمایشتون برای چه قشری نمایش داده بشه و از این طریق بازدهی تبلیغ رو بالا ببرید و در هزینه‌هاتون صرفه‌جویی کنید.

بررسی رفتار کاربر:

این که شما قبل از ساختن پیش‌نمایش‌تون بدونید که کاربر سایتی که قراره تبلیغات رو نشون بده چه رفتاری داره و در کدوم قسمت از صفحه کلیک میکنه خیلی مهمه و به شما این امکان رو میده که بتونید از طریق استفاده از سابقه‌ی رفتار کاربر به خلاقیت خوبی در پیش نمایش‌تون برسید. به عنوان مثال تحقیقات نشون میده که کاربران در وهله‌ی اول موقع پخش شدن پیش نمایش به دنبال دکمه‌ی skip در صفحه میگردن. بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی با استفاده از همین آمار تونستن پیش‌نمایش‌های جذابی رو تولید کنند که در ادامه میتونید نمونه‌ای از اون رو ببینید.

نمونه‌ی ویژگی بررسی رفتار کاربر

سرگرم کننده کردن تبلیغ در زمان درست:

درسته که پیش‌نمایش شما نهایتا سی ثانیه خواهد بود اما مهمه در همون سی ثانیه بتونه روایت یا قصه‌ای رو تعریف کنه. نکته‌ی مهم این جاست که شما بدونید دقیقا از ثانیه‌ی چندم پیش نمایش‌تون رو سرگرم کننده و جذاب کنید. این مورد با توجه به قرارداد شما و سایتی که تبلیغ رو نمایش میده تعیین میشه. به طور معمول سایت‌ها از ثانیه ی پنج برای پیش نمایش ها امکان skip یا رد کردن رو قرار میدن و دقیقا از ثانیه ای که گزینه‌ی skip برای مخاطب نشون داده میشه، شما باید تلاش‌تون رو برای نگه داشتن بیننده تا انتهای پیش‌نمایش انجام بدید. یکی از بهترین نمونه‌های این مورد، پیش‌نمایش‌های مربوط به تبلیغ بازی‌هاست که از ثانیه‌ی پنجم به بیننده امکان واکنش دادن به پیش‌نمایش و بازی کردن رو میده.

انتخاب نکردن تبلیغات تلویزیونی به عنوان پیش‌نمایش:

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در بین شرکت‌های تبلیغاتی انجام میشه، انتخاب تبلیغ تلویزیونی به عنوان پیش‌نمایشه. تبلیغات تلویزیونی عموما به دلیل زمان طولانی‌تری که در اختیار دارن، ویژگی های مهمی که پیش‌نمایش‌ها باید داشته باشن رو ندارن به همین علته که انتخاب مناسبی برای پیش‌نمایش‌ها نیستن.

امیدواریم با به کارگیری نکاتی که گفته شد بتونید پیش‌نمایش خودتون رو به بهترین صورت بسازید و بیشترین میزان بازدهی رو داشته باشید 🙂
با ما باشید تا در قسمت بعدی تبلیغات دیجیتال با دیدئو، نکات مربوط به بنرهای تبلیغاتی رو با هم بررسی کنیم 🙂

منبع: وبسایت eThos