توی این قسمت از سری پست‌های ” تبلیغات دیجیتال با دیدئو ” میخوایم در مورد عوامل تاثیرگذار روی بنرهای تبلیغاتی صحبت کنیم. توصیه میکنیم قبل از شروع این قسمت یک بار دیگه تعریف تبلیغات بنری رو در قسمت دوم تبلیغات دیجیتال با دیدئو مطالعه و بعد همراه این قسمت بشید.

آمار نشون داده که روند کلیک گرفتن تبلیغات بنری نزولیه. در واقع این آمار از سال 1994 با جذب 78% مخاطبان شروع شد که در حال حاضر به 0.1% رسیده. اما این آمار نزولی باعث نمیشه که بنرها رو از بازار تبلیغات دیجیتال کنار بذاریم بلکه با شناختن روش‌ها و نکات مناسب میتونیم از این روش تبلیغاتی نتایج خیلی خوبی بگیریم.

ما توی این پست 6 راهکار رو که به بالارفتن بازخورد بنرهای تبلیغاتی شما منجر میشه، با هم بررسی میکنیم:

1- خودتون رو به جای مخاطب بگذارید

مهم نیست که بنر ساخته شده مطابق سلیقه‌ی شما هست یا نه، مهم اینه که چقدر بتونه توجه و کلیک مخاطب رو جذب کنه. در حال حاضر مخاطب فقط روی چیزی کلیک میکنه که دوستش داشته باشه، پس مهمه که شما سلیقه و علایق مخاطب‌تون رو بشناسید. برای این که بتونید خودتونو کاملا در جایگاه مخاطب قرار بدید نیاز به سه نوع اطلاعات دارید:

  1. علاقه‌ی کاربر
  2. تناسب داشتن تبلیغ با نیاز کاربر
  3. جلب توجه کاربر

در نهایت سعی کنید که همیشه از دید مخاطب تبلیغ و بنرتون رو نگاه کنید.

2- اهمیت دادن به جلوه‌های بصری

ما در جهانی زندگی میکنیم که همه چیز وابسته به ویژگی‌های بصریه. مخاطب بیشتر از طریق نگاه و دیدن جذب میشه تا از طریق حواس های دیگه. برای همین مهمه که شما از چه ویژگی‌های بصری‌ای استفاده میکنید. تصویری که استفاده میکنید باید از کیفیت بالا برخوردار باشه. نوشته‌های روی تصویر باید در عین مختصر بودن بیشترین میزان اطلاعات رو بدن. برای مثال بیاید از نکته‌ی یک استفاده کنیم و برای چند لحظه خودتون رو به جای مخاطب قرار بدید:
وارد یک سایت میشید و یک تبلیغ بنری با کیفیت پایین تصویر رو میبینید. کیفیت پایین باعث میشه که نتونید به درستی متن تبلیغ رو بخونید. چند درصد احتمال داره که روی همچین تبلیغی کلیک کنید؟ حتی ممکنه با خودتون فکر کنید که شرکت تبلیغ دهنده بودجه‌ی کافی برای تبلیغات نداشته و در نتیجه نتونید بهش اعتماد کنید.

3- استفاده از تعداد مناسب کلمات

استفاده از تعداد مناسب و قابل توجه کلمات به دیده شدن بنر شما کمک میکنه. همون طوری که کلمات زیاد میتونه یک نکته‌ی منفی درباره‌ی بنر شما باشه، کلمات کم هم میتونه باعث دیده نشدن بشه. شما باید جمله‌‌ی تبلیغاتی خودتون رو طوری انتخاب کنید که با حداقل کلمات بتونه هدف و پیام‌تون رو به طور واضح به مخاطب برسونه.

4- بنر رو شلوغ نکنید

توی تبلیغات بنری خودتون از رنگ‌های زیاد استفاده نکنید تا راحت‌تر دیده بشه. حداکثر تعداد رنگی که دیدنش برای چشم راحته 9 تا رنگه. پس یادتون باشه که بیشتر از 9 رنگ میتونه یک نکته‌ی منفی برای بنر شما باشه. از روانشناسی رنگ‌ها با توجه به کسب و کارتون کمک بگیرید، برای مثال تحقیقات ثابت کرده که رنگ‌هایی مثل نارنجی و قرمز برای تبلیغ مواد غذایی بهتر از رنگ‌هایی مثل آبی یا سبز هستن. سعی کنید اطلاعات درج شده روی بنر کم اما کامل باشه. اسم برند شما باید به صورت واضح و خوانا دیده بشه. تصاویر زیر نمونه‌هایی از دو تبلیغ بنری خوب و بد هستن که در تصویر اول اصل شلوغ نبودن تبلیغ رعایت نشده و در تصویر دوم رعایت شده.

نمونه‌ی تبلیغات بنری بد
رنگ‌های زیاد، کیفیت پایین تصویر، نام تجاری ناواضح و اطلاعات زیاد مواردی هستن که این بنر رو تبدیل به یک تبلیغ دیجیتال بد میکنن.
نمونه‌ی تبلیغات بنری خوب
‌رنگ‌های کم، کلمات به اندازه و اطلاعات کافی و دقیق مواردی هستن که این بنر رو تبدیل به یک نمونه تبلیغ خوب میکنن.

5- درج قیمت ممنوع

درج کردن قیمت کالا یا خدمات روی تبلیغات بنری یکی از کارهاییه که میتونه بازدهی تبلیغات شما رو پایین بیاره. در مواردی که کالا یا خدمات شما رایگانه، درج کردن رایگان بودن میتونه تاثیر مثبتی داشته باشه؛ در غیر این صورت بازدهی شما کاهش پیدا میکنه.

6- موبایل و تبلت‌ها رو از قلم نندازید

 در نظر بگیرید که امروزه‌ عمده‌ی وبگردی‌ها از طریق موبایل و تبلت صورت میگیره و فقط درصد کمی از کاربرها از مرورگرهای دسکتاپ برای وبگردی استفاده میکنن. با توجه به این آمار بهتره بنرتون رو طوری طراحی کنید که در موبایل و تبلت هم خوب نمایش داده بشه تا آمار بازدید و کلیک روی بنر شما پایین نیاد.

در قسمت بعدی تبلیغات دیجیتال با دیدئو، باهم لندینگ پیج‌ها و نکات مربوط بهشون رو بررسی میکنیم.

با ما همراه باشید 🙂

منبع: وبسایت adpushup