وقتی بچه بودید، پدر و مادرتان به شما اجازه نمی‌دانند، قبل از مسواک زدن به رختخواب بروید؟ دوست داشتید به جای  مسواک زدن به چه کاری مجبورتان می‌کردند؟ فیلم دیدن؟ بازی کردن؟ ویدئوگیم؟ با این وجود، آینده‌تان چه می‌شد پس؟ ? هیدئو کوجیما اگر هر شب یک فیلم را تا آخر نمی‌دیده اجازه نداشته به رختخواب برود ?. سیزده ساله بود که پدرش را از دست داد، پدری که اگرچه حالا حضور فیزیکی ندارد اما در بازی‌های ویدئویی که ساخته است، یک مهره کلیدی محسوب می‌شود. در ادامۀ این نوشته، به بررسی اجمالی در مورد زندگی او، بازی‌های معروفی که ساخته است و چگونگی تماشای ویدئوهای مربوط به هیدئوکوجیما در سایت دیدئو خواهیم پرداخت.

هیدئو کوجیما چرا هیدئو کوجیما شد؟

پنجاه و پنج سال پیش در ژاپن به دنیا آمد، علاقه فراوانی به نویسندگی و هنرپیشگی داشت، داستان‌هایی که برای مجلات می‌نوشت، به دلیل طولانی بودن پذیرفته نمی‌شدند، با این حال هرگز سرخورده نشد. پدرش نقش زیادی در پیشرفت مدل ذهنی او داشت. به نحوی که اخیرا گفته است یکی از موضوعاتی که در بازی‌هایم به وفور دیده می‌شود، موضوع پدر و پدرکشی است.

در دانشگاه، وارد رشته اقتصاد شد و وقت‌های اضافه‌اش را به همراه دوستانش به بازی کردن می‌پرداخت یا بازی‌های کوچکی را طراحی می‌کرد و دوستانش را دعوت می‌کرد تا آنها را امتحان کنند، و بالاخره اعلام کرد که می‌خواهد وارد صنعت بازی سازی شود.

هیدئو کوجیما

تحولی که هیدئو کوجیما در صنعت بازی ویدئویی ایجاد کرده است:

در بیست و سه سالگی به شرکت کونامی پیوست و پروژه متال گیر را آغاز کرد. با انتشار متال گیر سالید، بر روی کنسول پلی‌استیشن، شهرت کوجیما بین‌المللی شد و به عنوان فردی مشهور در بین رسانه‌های بازی مطرح شد. تاکنون بازی‌های زیادی از سری موفق متال گیر منتشر شده که آخرین آن‌ها متال گیر سالید ۵: فانتوم پین است که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد.

پس از نوزده سال کار در شرکت کونامی، در سال 2015 او بالاخره به یک طراح بازی کاملا مستقل تبدیل شد و شرکت خودش تحت عنوان استودیو کوجیما پروداکشنز را راه‌اندازی کرد و طبق بیانیۀ مشترک همکاری با سونی اینتراکتیو انترتینمنت، بازی جدید این استودیو یعنی دث استرندینگ Death Stranding را هم به‌طور انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ عرضه کرد.

نمایی از بازی دث استرندینگ را در ویدئوی پایین می‌توانید تماشا کنید، در این بازی وقتی شخصیت اصلی به نام سم، می‌میرد، وارد جهانی دیگر به نام دنیای وارونه می‌شود.

دنیایی که در آب غوطه ور است و وقتی که سم به دنیای انسان‌های فانی برمی‌گردد، هر کاری انجام داده، هر آسیبی که در آن دنیا صورت گرفته و … در این جهان هم ادامه دارد و از بین نمی‌رود. یکی دیگر از عناصر مهم در این بازی نوعی باران است به نام “سقوط زمان” است که توانایی از بین بردن یا پیر کردن هرچیزی که با آن برخورد کند را دارد …

[dideo url=”https://m.dideo.ir/kZLw”]

تماشای ویدئوهای هیدئو کوجیما در سایت دیدئو بدون نیاز به فیلترشکن

به گفته خود هیدئو کوجیما همواره همراه با پدرش مجبور بوده تا فیلم‌های ضد جنگ تماشا کند: “هرچند در آن زمان موضوع این فیلم‌ها هم برایم غیرقابل فهم بود اما من بیشتر این فیلم‌ها را به خاطر می‌آورم، یکی از آنها “فیلمی به اسم “شب و مه” بود که در آن نمایندگان آلمان و آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم پیرامون تلفات بی‌شماری که داده بودند، صحبت می‌کردند. در مقام یک کودک که این فیلم را می‌دیدم، به خودم می‌گفتم که آن‌ها می‌توانستند بنشینند و صحبت کنند، پس چرا در مرحله اول به جنگ پرداختند؟”

اگر تمایل دارید بیشتر در جریان زندگی هیدئو کوجیما و بازی‌هایی که ساخته مانند متال گیر، دث استرندیگ، ویدئوگیم‌هایی که برای پلی استیشن‌های چهار PS4 ، سه PS3 ، دو PS2  و … باشید، می‌توانید این مطالب را در کانال‌های زیر از یوتیوب که در سایت دیدئو بدون نیاز به فیلترشکن می‌توانید تماشا کنید، دنبال کنید:

ویدئوهای مربوط به هیدئوکوجیما در دیدئو: یوتیوب بدون فیلترشکن

کانال یوتیوب اخبار پلی استیشن در دیدئو 

کانال یوتیوب گیم اسپات در دیدئو 

منابع

ویدئویی از داستان زندگی اسطوره بازی‌ ویدئویی هیدئوکوجیما

ویدئوهای هیدئوکوجیما در سایت دیدئو 

ویکی پدیای هیدئوکوجیما

بازی متال گیر

مطالب مرتبط به این موضوع در بلاگ دیدئو :

پلی استیشن 5 : پلی استیشن 5 کی می آید؟ منتظر بمانیم تا بیاید یا پلی استیشن 4 بخریم؟

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام