وقتی شیفته سفر رفتن هستیم ولی هزینه‌های سفر را نمی‌دانیم از کجا تامین کنیم، یک راهکار این است که در سفر کار کنیم، راه دیگر این است که هزینه‌های سفر را بیشتر مدیریت کرده و  این هزینه‌ها را کمتر کنیم: یکی از این روش‌ها سفر کردن به روش هیچهایک و انتخاب سبک هیچهایکری ست. در این نوشته علاوه بر معرفی این سبک از سفر کردن، یکی از روشهای کسب درآمد در سفر از سایت دیدئو را معرفی خواهیم کرد.

هیچهایک کردن سخت است؟

هیچهایک کردن یعنی چه؟ شاید این کلمه را تازه شنیده باشید، ولی قدمتی به اندازه عمر بشر دارد ،اولی تصاویر . هیچهایکینگ  hitchhiking که در زبان فارسی به رایگان سواری ترجمه شدن در واقع سوار شدن بر خودرو یا کامیون عبوری به قصد سفر و بدون پرداخت کرایه است.

[dideo url=”https://m.dideo.ir/A1zL”]

برای هیچهایک کردن آمادگی بدنی، یک کوله و کمی وسیله سفر، نقشه و یک دل پر جرات و یک روحیه مشتاق تجربه کردن ارتباط‌های جدید کافیه. اگر اهل دیدن و شنیدن باشید هیچهایک کردن کار سختی نیست. دیدن به این معنا که وقتی سوار یه ماشین غریبه شدید، بتونید راننده رو به عنوان یک انسان ببینید، تماشاش کنید و بتونید سر صحبت رو باهاش باز کنید، اگر شنونده خوبی باشید کار سختی نیست.

هیچهایک کردن در واقع دستورالعمل خاصی ندارد. ولی یک سری نکات کلی که از تجربه افرادی که در این مسیر گام گذاشتن وجود دارد که بهتر است به آنها دقت کنید. شما می‌توانید با کلیک بر روی تصویر زیر وارد یکی از کانال‌های ویدئویی راهنمای هیچهایکر ها در یوتیوب شوید که در سایت دیدئو بدون فیلترشکن می‌توانید ویدئوهایش را تماشا کنید:

هیچهایک

 

هیچهایک در ایرن با کشورهای دیگر چه تفاوتی داره؟

در بعضی کشورها هیچهایک کردن ممنوع هست، البته در ایران ممنوعیتی از نظر قانونی ندارد.

با این حال مراقبت‌های خاص خود را دارد، گاهی از حس ششم‌تان استفاده کنید برای اعتماد کردن به راننده‌ها. پاسکال در جایی گفته که دل دلایلی دارد که عقل آنها را درک نمی‌کند. اگر حس بدی داشتید، سوار نشوید، اگر چهره راننده افکار منفی شدیدی را در ذهن شما فعال کرد به دلتان رجوع کنید. البته اگر پارانویا دارید بهتر است دل به جاده نزنید، چرا که یک فرد بدبین از هر صد راننده به نودتایشان اعتماد نمی‌کند!

پس قبل از تغییر سبک سفرتان به هیچهایک سفر کردن، خودتان را بشناسید. سفر کردن خودش یک راه شناخت خود است. گاهی هم بدون دل به جاده زدن شناخت خود سخت است.

به هر حال چه رگه‌هایی از بدبینی را خود حس میکنید و چه حس نمی‌کنید، بهتر است نگاهی به لیست کشورهایی که در آنها هیچهایک کردن ممنوع است بیندازید:

هیچهایک

در این ویدئو از سایت دیدئو می‌توانید ببینید که چطور با روزی پنج دلار در کشوی مثل آمریکا می‌توانید هیچهایک کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/G9oX”]

کسب درآمد در سفر شدنی هست؟

یکی از راه‌های کسب درآمد در سفر، ساخت ویدئو و فیلم و تهیه گزارش از مکان‌هایی است که به آنجاها سر زدیم. در این نوشته با روش فروش ویدئو برای کسب درآمد در سفر بیشتر آشنا خواهید شد:

عجیب ترین مکان‌ها برای سفر کردن را اینجا بخوانید

منابع

Hitchhiking رایگان سواری یا هیچ هایکری 

تماشای ویدئوهای یوتیوب مربوط به راهنمایی سفر کردن به سبک هیچهایکری بدون فیلترشکن در دیدئو 

سایتی برای راهنمایی هیچهایکرها

 

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام