بازاریابی در دنیایی که در آن سرعت انتقال اطلاعات و ارتباط با مخاطبان به مدد ظهور ابزارهای دیجیتال افزایش یافته، کار پر زحمت‌تری نسبت به دهه‌های گذشته شده است. امروزه، در کنار دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به مشتریان بالقوه، احتمال وقوع خطاهای بازاریابی بیشتر از قبل شده است.

چرا بازاریابی باوجود تلاش‌های فراوان، همیشه موفق نیست؟

با تمام تلاش‌هایی که ممکن است تیم بازاریابی در کنار تیم فروش برای بهینه کردن فرایند بازاریابی و فروش انجام دهند، باز هم ممکن است به نتیجۀ مطلوبشان در زمان مناسب نرسند.
برخی از این نتیجه نگرفتن‌ها نه به خاطر کمبود نیروی انسانی یا مهارت‎های شغلی و نقص در فرایندهای بازاریابی، بلکه به خاطر ماهیت بازاریابی است که خود ایجاب می‌کند همیشه به نتیجۀ عالی‌ای که از پیش انتظار داریم نرسیم.

آقای Dan Cobley، یکی از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری و شتابدهیِ blenheimchalcot است، او دانش‌آموخته رشتۀ فیزیک از کالج اکسفورد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه کمبریج است.

بازاریابی

Dan Cobley در سخنرانی ویدئوی‌ای که اینجا پیوست کرده‌ایم، سعی کرده با به‌کار بردن سه  اصل از اصول علم فیزیک در بازایابی، به همراه مثال‎هایی در دنیای تجارت، نشان دهد که دنیای فيزيك در مورد مارکتینگ چه چيزهایی به ما ياد مي‌دهد.

1)  اصل عدم قطعیت هایزنبرگ در بررسی رفتار_مشتریان: هرچقدر هم برنامه مدون و حرفه‌ای برای بررسی رفتار مشتریان داشته باشید، باز هم ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید، رفتار مشتریان به هنگام مشاهده آنها تغییر می‌کند!

2)  کاربرد روش تحقیق علمی در مدیریت بقای برند: بطلمیوس شواهد زیادی در رابطه با تئوری‌اش كه كرات ديگه به دور زمين مي‌گردند جمع آوري كرده‌ بود، اما كوپرنيك يک شاهد مخالف آورد و هرچه بطلميوس رشته‌ کرده بود، پنبه كرد.
مهم نیست تا الان چقدر روی برندتان سرمایه‌گذاری کرده اید و فقط کافیست که یه حرکت ناشیانه داشته باشید.

3)  قانون آنتروپی در تعریف برند:  وقتی برند شما دهان به دهان می‌گردد، دیگر کنترلش خیلی دست شما نیست، مصرف‌کنندگان به برند شما هویت می‌بخشند.

بنابراین این‌بار اگر عدم موفقیت برنامه مارکتینگ شرکت شما با منطق تیم بازاریابی و فروش جور درنیامد، بهتر است به اصول علم فیزیک هم پناه ببرید.
برای تماشای ویدئوهای بیشتر به همراه زیرنویس فارسی و انگلیسی در سایت دیدئو سر جستجو کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دیدئو با ما در تماس باشید ?
ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام