پلی استیشن چهار ( PS4 Pro )، نزدیک به پنج سال است که در دنیای پلی استیشن بازها، جلودار میدان است و جای تعجب ندارد که انتظارات در مورد جانشین جدید آن، پلی استیشن 5 ، بالا رفته است. بسیاری از گیمرها سوالشان این است که پلی استیشن 5 کی به بازار می‌آید.

عده‌ای از طرفداران بازی‌های ویدئویی هم که تا حالا پلی استیشن نداشته‌اند و قصد خرید آن را دارند، سوالشان این است که نسخۀ 4 را بخرند یا منتظر بمانند تا PS5 به بازار بیاید. در این نوشته تلاش داریم تا در مورد تاریخ ورود  پلی استیشن 5 به بازار و شایعات در این زمینه، توضیحاتی ارائه دهیم تا شما بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

پلی استیشن 5 کی می آید؟

طبق صحبت‌های مدیر عامل اجرایی بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در آمریکا، شان لیدن، پلی استیشن 5 بدون شک ساخته خواهد شد. اما سوال این است که دقیقا کی؟ چقدر قدرتمند وارد خواهد شد؟ و کدام استودیوها بازی‌های پلی استیشن 5 را طراحی خواهند کرد؟

بازی‌های ویدئویی هر سال بهتر و بهتر از قبل می‌شوند. هیچ شکی نیست که کنسول پلی استیشن 4 با سرمایه‌گذاری روی گرافیک بالای بازی‌هایی مانند مجموعۀ خدای جنگ God of War، نسبت به ایکس باکس یک  ( XBOX One ) گوی فروش در بازار را از آن خود کرده است.

به همین خاطر، علی رغم حدس‌هایی که در مورد زمان ورود  PS5 به بازار، زده شده است، برخی تحلیلگران دنیای بازی‌های ویدئویی، شک ندارد که این کنسول امسال وارد بازار نخواهد شد: یکی از تحلیل‌گران در گروه NPD، که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمارگیری از فروش بازی‌های رایانه‌ای است، معتقد است که شرکت سونی تا زمانی که احساس نیاز نکند، پلی استیشن 5 را وارد بازار نمی‌کند. او مطرح کرده است که بعد از تحلیل درآمدهای این شرکت از فروش پلی استیشن پرو ( PS4 pro ) که از دقت 4K و HDR نیز پشتیبانی می‌کند، می‌توانیم با اطمینان بیشتری در مورد تاریخ عرضه کنسول بعدی صحبت کنیم.

پلی استیشن 5

یا این وجود، عده‌ای هم نظری کاملا متضاد دارند، آنها معتقدند که اگر شرکت سونی تا انتهای 2018، پلی استیشن پنج را وارد بازار نکند، متحمل ضررهای مالی زیادی خواهد شد. برخی نیز از جمله تحلیلگران کوتاکو معتقدند که کنسول جدیدی تا سال 2020 عرضه نخواهد شد، چون کنسول‌های فعلی قادرند بازی‌های جدیدی که عرضه می‌شوند را پشتیبانی کنند.

برخی شرکت‌های ناشر بازی مانند یوبی سافت Ubisoft هم مطرح کرده‌اند که پلی استیشن 5 در سال های 2019 و 2020 راهی بازارهای جهانی خواهند شد.

پلی استیشن 4 بخرم یا صبر کنم پلی استیشن 5 بیاد؟

اگر امسال ( 2018 ) قصد خرید پلی استیشن دارید اما نمی‌دانید که پلی استیشن 4 بخرید یا منتظر بمانید تا پلی استیشن 5 به بازار بیاید، براساس ادعای شرکت سونی مبنی بر اینکه تا اواسط 2018 نخستین نمونه از کنسول Playstation 5 را تولید خواهد کرد و آزمایش‌های نهایی آن را آغاز می‌کند، پیشنهاد ما این است که مدتی صبر پیشه کنید و از اخبار این حوزه بی‌خبر نمانید، از اهمیت بازار داغ خبرهای صنعت کنسول و بازی‌ها، همین بس که مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌ها، بهروز مینایی، به تازگی اعلام کرده است که باید کنسول بسازیم!

برای به روز ماندن در این زمینه خبری، می‌توانید در سایت دیدئو برخی از کانال‌های یوتیوب را که در حوزۀ اخبار دنیای بازی‌های ویدئویی به خوبی فعال هستند را بدون نیاز به فیلترشکن دنبال و تماشا کنید. این کانال‌ها اخبار روز را به زبانی ساده و گویا در ویدئوهای خود نشر می‌دهند. می‌توانید یکی از جدیدترین ویدئوهای یوتیوب در این زمینه را بدون نیاز به فیلترشکن در سایت دیدئو تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/QpjO”]

همچنین شما می‌توانید برای دسترسی به محتوای کانالی که این ویدئو را منتشر کرده است اینجا را کلیک کنید:  کانال گیم گروند .

در مطلب بعدی به معرفی ده کانال برتر در زمینه بازی‌های ویدئویی و چگونگی تماشای اخبار یوتیوب پلی استیشن بدون نیاز به فیلترشکن خواهیم نوشت.

منابع

ویدئوهای کانال گیم گروند 

کنسول بعدی کی می‎آید؟ 

کنسول جدید پلی استیشن تا سال 2020 عرضه نخواهد شد. 

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام