این روزها سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر یا همان جشنواره موسیقی خلیج فارس در تهران در حال برگزاری است. افراد، گروه‌ها و بندهای مختلف از نقاط مختلف ایران و برخی کشورهای دیگر در این روزها، هنر خود را برای علاقمندان این حوزه بر روی صحنه به نمایش می‌گذارند. گروه رسانه ای باما گزارش‌های ویدئویی  جذابی از جشنواره آماده کرده‌ که در ادامه می‌توانید بخش‌هایی از این ویدئوها را تماشا کنید:

گروه رستاک در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

در سومین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، گروه رستاک در تالار وحدت، اجرای دیدنی‌ای را برگزار کرد که شور و شعف تماشاچیان را بسیار برانگیخت:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/R0TqpDO2TH4″]

ماکان بند در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

پنجمین شبِ جشنواره موسیقی فجر، در برج میلاد در حالی برگزار شد که ماکان بند به عنوان اخرین اجرا، جدیدترین آهنگ‌شان با نام “حس عجیب”را ارائه دادند و هوادارانشان با آنها هم نوایی کردند. نکتۀ جالب توجه در مورد هواداران این گروه، میانگین سنی پایین‌شان است:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/P3rtAhbm87k”]

گروه کر اردیبهشت به سرپرستی مجید عسگری

در پنجمین شب از جشنواره موسیقی فجر، گروه کر اردیبهشت به سرپرستی مجید عسگری در تالار رودکی به روی صحنه رفت و حال و هوای اردیبهشتی زیبایی را به تماشاچیان هدیه داد:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/yssHknLfvk0″]

گروه وکاپلا در جشنواره موسیقی فجر 97

در شب پنجم از جشنوارۀ موسیقی فجر، گروه وکاپلا به سرپرستی میلاد عمرانلو، در تالار رودکی به روی صحنه رفت. این گروه در حالی به اجرا پرداخت که زمان اجرای گروه یک روز جابجا شده بود. میلاد عمرانلو از این جابجایی زمانی و برگزاری این اجرا در سالن رودکی، معترض بود و این سالن را در حد اجرای گروه وکاپلا نمی‌دانست:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/HmB-QLz4b2w”]

صدای میدان نقش جهان با اجرای گروه موسیقی دانمارکی

یکی از ویژگی‌های بخش بین المللی جشنوارۀ موسیقی فجر در سال 97، اجرای آثار آهنگسازان ایرانی توسط گروه‌های خارجی است، در ادامه هنرنمایی گروه دانمارکی را می‌توانید تماشا کنید:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/dJfB1WWZEIg”]

اعتراض شهرداد روحانی به بی نظمی خبرنگاران در تالار وحدت

در سومین روز از جشنواره موسیقی فجر، شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران، نسبت به بی‌نظمی ایجاد شده توسط خبرنگاران اعتراض کرد:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/y25dlXz-L6o”]

گروه ارکستر ایرانی فارابی

امسال در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر امسال در برج آزادی، گروه ارکستر ایرانی فارابی با سماع قزوین روی صحنه آمد:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/OmM27WH8z8E”]

پازلبند در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر

در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر در برج میلاد، علیرضا طلیسچی و پازلبند به اجرا پرداختند. گزارش ویدئویی از اجرای پازلبند را در ویدئوی زیر می‌توانید تماشا کنید:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/_-f9sRyQxPE”]

مصاحبه گروه رسانه‌ای باما از فریدون شهبازیان

رهبر ارکستر ملی ایران، در مورد وضعیت موسیقی و ارکستر ملی و مرور خاطرات‌شان از آهنگ‌هایی که برای استاد محمد رضا شجریان ساخته‌اند:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/fhUpwRJdoYc”]

آرش و مسیج با امیر عباس گلاب در جشنواره موسیقی فجر

گزارش ویژۀ گروه رسانه ای باما از روز سوم جشنواره در برج میلاد با اجرای آرش و مسیح و امیر عباس گلاب:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/A7Im2a2a3z0″]

ارکستر رتوریک در جشنواره موسیقی فجر

در چهارمین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، شاهین فرهت بعد از اجرای ارکستر رتوریک در جشنواره، در مورد علاقه جوانان به موسیقی کلاسیک صحبت کرد:

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/x50M-m0tJFA”]

صحبت‌های شهرام صارمی دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر

[dideo url=”https://www.dideo.ir/pre_embed/v/yt/fAQd2nmgfuc”]

سایر گزارش‌های ویدئویی از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر را می‌توانید در سایت دیدئو تماشا کنید:

جشنواره موسیقی فجر

شرح مختصری از جشنواره موسیقی فجر در ایران

جشنواره‌ی موسیقی فجر در سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را با عنوان «جشنواره سرود و آهنگ‌های انقلابی» آغاز کرد. این رویداد ملی به مدت چهار سال با همین نام به فعالیت خود ادامه داد و در آن سال‌ها تنها محملی محسوب می‌شد که اهالی موسیقی می‌توانستند به اجرای برنامه و برگزاری کنسرت بپردازند.

چهار سال پس از برگزاری «جشنواره‌ سرود و آهنگ‌های انقلابی»، این رویداد با عنوان «جشنواره موسیقی فجر» به فعالیت خود ادامه داد که با پایان هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران نیز همراه بود. این رخداد آغازی دوباره برای این جشنواره بود.

در دوره پنجم، جشنواره برای اولین بار دارای «لوگو» شد و نمادهایی پیدا کرد که از این رخداد مهم خبر می‌داد اما دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۷۰ که جشنواره برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار شد و علاوه بر گروه‌های داخلی در سبک‌های گوناگون، چند گروه خارجی نیز در جشنواره حاضر شدند. این جشنواره هم‌اکنون 34 ساله است و امسال هم طبق رسم هر سال دوست‌دارن دنیای موسیقی دور هم جمع شده‌اند تا آوا و اجرای بی‌نظیر هنرمندان این حوزه را با تماشا بنشینند. امیدواریم شما هم از تماشای گزارش‌هایی که آماده کرده‌ایم لذت برده باشید.

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن در سایت دیدئو لذت ببرید، در صورت مواجهه با هرگونه پرسش و داشتن هرگونه پیشنهادی در جهت ارتقاء کیفیت دیدئو، لطفا از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام