جشنواره خلاقیت Cannes Lions در فرانسه

جشنواره خلاقیت Cannes Lions هر سال به مدت یک هفته، در 18 حوزه شامل ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی محتوایی، طراحی محصول، سرگرمی و … در فرانسه برگزار می‌شود. در ادامه بخشی از برندگان بخشهای مختلف معرفی خواهند شد.

هر یک از 18 بخش جشنواره، در واقع معرف یک نوع از تبلیغات و زیربخشی از آمیخته ترفیع (Promotional Mix ) می‌باشد.

برای آشنایی با نحوۀ داوری در بخش “محتوای برندسازی شده” که شامل بازاریابی محتوایی نیز ‌می‌شود، می‌توانید پیشنهادهای Michael Hillard، داور این بخش را تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/xdb”]

برندگان بخش cyber جشنواره خلاقیت Cannes Lions

منظور شما میل چیمپ بود؟

امروزه سرعت بالای انتقال پیام، کم هزینه بودن و سهولت دسترسی به ابزارهای دیجیتالِ مجهز به اینترنت، وابستگی ما به این ابزارها را تا آنجا افزایش داده که بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی عدۀ زیادی از ما شده‌اند. یکی از بخش‌های جشنواره کن نیز، به این حوزه اختصاص دارد.

این بخش‌ تحت عنوان سایبر، به حوزه دیجیتال اختصاص دارد که شامل ارتباطات آنلاین، دیجیتالی و فنّاورانه برندسازی شده است.

جوایز این بخش به برندهایی تعلق می‌گیرند که خلاقانه‌ترین راه‌حل‌های دیجیتال را عرضه کرده باشند. راه‌حلی که در آن، دو عنصر “خلاقیت ” و “فناوری” به صورت یکپارچه استفاده شده باشد.

امسال (2017) یکی از سه جایزۀ بزرگ این بخش به کمپین تبلیغاتی Mailchimp تعلق گرفت. میل‌چیمپ یکی از برترین ارائه دهنده‌های سرویس بازاریابیایمیلی در دنیاست.این شرکت کمپینش را از ماه ژانویه 2017 شروع کرد و در 7 قسمت ارائه داد، نام هر قسمت به شکلی انتخاب شده که بر وزن mailchimp باشند، مانند MaleCrimp, MailShrimp, KaleLimp, FailChips.

ایدۀ اولیه این کمپین زمانی در ذهن سازندگانش شکل گرفت که در سال 2014، یک نفر نام میل‌چیمپ را به اشتباه MailKimp تلفظ کرده بود.
هر هفت بخش این کمپین تلاش می‌کند که نام صحیح برندش را در ذهن مخاطبان، با پرسش “Did You Mean MailChimp?” جا بیاندازد.

یکی از بخش‌های این کمپین، با نام MailShrimp در ویدئوی زیر آورده شده است:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/p9j”]

تلنگر: اگر نام برند شما را اشتباه تلفظ کنند، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ چه اقدامی می‌کنید؟

جشنواره خلاقیت Cannes Lions در قسمت mobile

مداد رنگی‌هایی که شیرطلا بردند.

یکی دیگر از بخش‌های جشنواره کن بازاریابی موبایلی است. در این قسمت، جدید­ترین ایده­‌هایی که با توجه به فناوری روز دنیا مطرح شوند و از تبلیغات و بازاریابی موبایلی برای رسیدن به تعامل با مصرف‌کنندگان، افزایش فروش و شناساندن خود به مشتریان استفاده کنند، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

امسال یکی از 8 شیر طلای جشنواره در بخش موبایل ، به شرکت FABER CASTELL برای ساخت اپلیکیشنی تحت عنوان THE NEVER-ENDING FOREST تعلق گرفت.

از 25 سال پیش تا کنون، مداد‌رنگی‌های فابر کاستل مطابق با استانداردهای شورای نظارت بر جنگل‌ها (FCS (Forest Stewardship Council تولید شده‌اند. برای این کار شرکت در تولید مدادهایش از چوب‌های درختان «بازجنگل‌کاری‌شده» (Refrosted) استفاده می‌کند. درختانی که خود شرکت هزینه پرورششان را برعهده دارد و درنتیجه با استخراج چوب از آن‌ها، درختان سایر مناطق جنگلی از قطع‌شدن در امان‌ می‌مانند.

فابر کاستل، با طراحی بازی‌ای بر پایۀ واقعیت افزوده و ارائۀ آن در بخش بازاریابی موبایلی جشنواره، ارادت و تعهد اخلاقی‌اش به جنگل‌ها را بار دیگر به نمایش گذاشت و یکی از برندگان این بخش شد.

ببینید که چطور بچه‌ها رابط زندگی مداد رنگی‌ها در دو دنیای واقعی و مجازی می‌شوند و برای نجات جنگل‌ها تلاش می‌کنند:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/VRN”]

دختر برنزی وال استریت برنده جایزه‌بزرگ در بخش Titanium جشنوارۀ Cannes Lions

در بخش Titanium، برندها باید به دنیای جدید “ارتباطات برندسازی شده” وارد شوند. دنیایی که در آن باید ساختارهای فعلی را شکسته و با ساختاری جدید یک مسیر تازه را بسازند، و حرکتی که الهام بخش خلاقیت و پویاییست را آغاز کنند.

امسال یکی از جایزه بزرگ‌های این بخش، به مجسمۀ Fearless Girl که در مقابل”گاو وال استریت” نصب شده است، رسید. به اعتقاد بسیاری عضلات تنومند و سر پائین این گاو نشانی از باطن خشن و بی رحم معاملات مالی است. در این ویدئو به اختصار بررسی می‌شود که چرا این مجسمه برندۀ جایزه بزرگ شده است:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/xzB”]

با جستجوی کلیدواژه “Cannes Lions” در موتور جستجوی دیدئو   می‌توانید بدون نیاز به فیلترشکن به سایر ویدئوهای جشنواره به راحتی دسترسی داشته باشید.

منبع:
https://www.canneslions.com/#/

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دیدئو با ما در تماس باشید ?
ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام