محتوای ویدئویی مورد توجه مخاطبان، بیشتر چه موضوعاتی را شامل می‌شود؟

محتوای ویدئویی

توجه به آمارها و در نظر داشتن سلیقه و رفتار مخاطبان سایت‌های معتبر می‌تواند راهنمای خوبی برای کسب‌وکارهای مشابه اما تازه‌کار باشد. برای مثال اگر شما در فضای تولید محتوای ویدئویی فعالیت می‌کنید، توجه داشتن به اطلاعات سایتی مانند یوتیوب، می‌تواند به شما در پیشبرد سریع‌تر اهدافتان کمک شایانی بکند.

در این نوشته چند نوع محتوای ویدئویی را که نسبت به سایر ویدئوها بیشتر مورد پسند کاربران یوتیوب بوده است را با ذکر نمونه‌های موفق آنها لیست کرده‌ایم:

1) ویدئوهای باز کردن بسته‌بندی‌ها (unboxing)

دوست دارید جلوی دوربین بنشینید و بسته‌بندی کالاهای تازه را باز کنید، در حالی که هزاران نفر با اشتیاق شما را تماشا می‌کنند؟!
بله! علی‌رغم تصور عموم ویدئوهای باز کردن بسته‌بندی کالاهای تازه از پرطرفدارترین محتواهای ویدئویی‌ست که در یوتیوب تماشا می‌شود:
[dideo url=”https://m.dideo.ir/Dl7″]

2) ویدئوهای Time-Lapse یا گذر زمان

دومین دسته پرطرفدار محتوای ویدئویی، ویدئوهای معروف به Time-Lapse است. در این ویدئوها از وقایع و فعالیت‌های مختلف می‌توانید فیلم بگیرید و در نهایت سرعت ویدئو را افزایش دهید، برای این کار می‌توانید از دوربین‌های فیلم‌برداری با همین نام یا اپلیکیشن‌های Time-Lapse که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند، استفاده کنید. دو نمونه از این ویدئوها را می‌توانید در اینجا تماشا کنید:
[dideo url=”https://m.dideo.ir/2lr”]

[dideo url=”https://m.dideo.ir/Bl9″]

3) ویدئوهای بازی‌های کامپیوتری و …

شما بازی دوست دارید؟ طبق آمار گروه Newzoo که وظیفه آمارگیری و گزارش از کسب‌و‌کار صنعت بازی در سطح جهانی را دارد، فقط در ایران با جمعیت ۷۹.۴۷۶.۰۰۰ نفری خود، حدود ۳۸.۷۴۵.۰۰۰ جمعیت مشتاق به بازی‌های ویدیویی وجود دارد. از این تعداد، افراد زیادی به تماشای ویدئوهای مربوط به بازی‌ها می‌پردازند.
با توجه به این آمارها اگر اهل بازی کردن هستید می‌توانید در حین بازی از کار خود ویدئو تهیه کنید و از طریق آنها کسب درآمد کنید.

[dideo url=”https://m.dideo.ir/Wb2″]

4) محتوای ویدئویی آموزشی

تا حالا پیش آمده که برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایتان، ویدئوی آموزشی تماشا کنید؟ مثلا رفع مشکلات پرینتر خانگی‌تان؟ نحوه به روز کردن نرم‌افزارهای مختلفی که استفاده می‌کنید تا تعمیر شیرهای آب خانه‌تان؟
روی دیگر این سکه این است که اگر مهارتی دارید می‌توانید آن را در قالب محتوای ویدئویی به دیگران آموزش دهید و از این طریق درآمد کسب کنید.
چهارمین رتبه این لیست از آن ویدئوهایی‌ست که در آنها افراد به توضیح نحوه انجام مهارت‌های مختلف می‌پردازند! نمونه‌ای از این ویدئوها را در اینجا آورده‌ایم:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/Obo”]

5) مرور محصولات و خدمات برندهای مختلف:

تا حالا برای شما پیش آمده است که پس از استفاده از یک محصول/خدماتی از یک برند خاص، رضایت فراوان یا نارضایتی عمیقی داشته باشید که بخواهید در مورد احساساتتان با دیگران صحبت کنید؟ اگر بله می‌توانید از این طریق کسب‌ درآمد هم بکنید.
این دسته مقداری شبیه به دسته اول است با یک تفاوت: اینجا شما فقط بسته‌بندی‌ها را باز نمی‌کنید، در مورد محتوای آنها نیز نظر و تجربه شخصی‌تان را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، یک نمونه از آنها را می‌توانید در اینجا تماشا کنید:
[dideo url=”https://m.dideo.ir/3lG”]

به این لیست می‌توان انواع دیگری از محتوای ویدئویی را اضافه کرد. بسته به اینکه مخاطبان چه سلیقه‌ای دارند و بازار هدف شما کدام دسته از آنهاست می‌توانید این لیست را بزرگ و بزرگ‌تر کنید.

منیع: makeuseof.com

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام