در هر دقیقه 300 ساعت محتوای جدید در یوتیوب آپلود می شود و روزانه تقریبا 4 میلیارد ویدئو در این سایت تماشا می‌شود. آیا هیچ برنامه تلویزیونی توانسته است به این اعداد و ارقام دست یابد؟ در این میان هم یوتیوب افراد زیادی را در واقع از بی‌کاری نجات داده. و حتی یک گام بیشتر: افرادی که نیاز به کار هم نداشته‌اند از مزایای آن بی‌بهره نمانده‌اند: برای مثال سال 2017 یک پسر شش ساله فقط با نشان دادن اسباب‌بازی‌هاش و حرف زدن در مورد آنها 14 هزار دلار درآمد کسب کرده بود. این در حالی‌ست که تولیدکنندگان ویدئوها در اکثر پلتفرم‌های ایرانی درآمد ناچیزی از فروش محتوایشان کسب می‌کنند، بیشتر درآمد آنها از بخش تبلیغات است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد کسب درآمد از یوتیوب و پلتفرم‌هایی ویدئویی در ایران مختصری بنویسیم.

کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب سال 2017 اعلام کرد در صورتی از انتشار ویدئوها درآمد کسب خواهید کرد که مجموع بازدید از ویدئوهایی که منتشر کرده‌اید به ده هزار عدد رسیده باشد. تا قبل از آن زمان تفاوتی نمی‌کرد تعداد بازدید از ویدئوهای شما به ده هزار عدد رسیده باشند یا نه، به هر حال وقتی ویدئوهای شما دیده می‌شدند، شما درآمد کسب می‌کردید. طبق تجربیات یوتیوبرهای ایرانی، کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانیان کمتر از افراد غیرایرانی است:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/oWAM”]

مزایا و معایب کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب یا هر پلتفرم ایرانی و غیرایرانی دیگر مزایایی و معایب خاص خودش را دارد. برای مثال پرداخت‌های یوتیوب به دلار است که مزیت خوبی محسوب می‌شود، ولی حتما باید یک نفر در خارج ایران با شما همکاری کند، حساب بانکی داشته باشد تا بتوانید درآمدتان را دریافت کنید.

از سال گذشته هم یوتیوب محدودیت جدیدی اضافه کرده است مبنی بر اینکه حتما باید بازدیدهای شما ابتدا به ده هزار عدد رسیده باشد. بعلاوه در کشور ایران یوتیوب فیلتر است و همین موضوع روی تعداد بازدید ویدئوهای شما اثر منفی می‌تواند بگذارد.

کسب درآمد از یوتیوب یا دیدئو، مساله این است

با تمام مزایا و معایبی که تولیدکنندگان محتوای ویدئویی به هنگام کسب درآمد از یوتیوب با آن مواجه هستند، برخی پلتفرم‌های داخلی هم مانند آپارات رونق خاص خود را دارند. هرچند برخی تولیدکنندگان از پلتفرم‌های داخلی شکایاتی دارند. اما این پلتفرم‌ها هم مزایا و معایب خود را دارا هستند.

برخی از پلتفرم‌ها مانند دیدئو رویکرد جدیدی را در پیش گرفته‌اند. دیدئو ابتدا کار خود را با طراحی یک پلتفرم ویدئوی به آدرس dideo.ir شروع کرد که مدل کسب درآمدش شبیه به یوتیوب و از طریق تبلیغات است، در دیدئو ویدئوهای یوتیوب بدون فیلتر را می‎توانید تماشا کنید.

ولی این پلتفرم فضایی برای بارگذاری ویدئوهای تولیدکنندگان در نظر نگرفته است. به همین منظور امسال (2018) بر اساس تقاضای کاربران پلتفرم جدیدی به اسم دیدئوتی وی  به محصولات خود اضافه کرده است که در آنجا تولیدکنندگان ویدئوها می‌توانند با فروش ویدئوهای خود درآمد کسب کنند.

اگر شما هم تولیدکننده ویدئو هستید و تمایل دارید در یک پلتفرم داخلی ویدئوهای خود را در معرض فروش و تماشا قرار دهید با یکی از راه‌های زیر با ما در تماس باشید.

منابع

کسب درآمد از آپارات 

چرا یوتیوبر معروف ایرانی خیلی خیلی کم است

روشهای مختلف کسب درامد از یوتیوب

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام