قبلا در مورد نحوه استفاده از موتور جستجو و افزونه دیدئو مطالبی را مطرح کرده بودیم، در این نوشته قصد داریم در مورد ربات تلگرامی دیدئو و قابلیت‌های متنوع بات دیدئو (@dideoBot) اطلاعات جامعی را ارائه دهیم.

بات دیدئو؛ جستجو، تماشا و به اشتراک‌گذاری ویدئوهای یوتیوب

برای استفاده از بات در فضای تلگرام، نام بات دیدئو را مطابق تصویر شماره یک در تلگرام جستجو کنید: @dideobot. و یا وارد کانال تلگرام دیدئو شوید و در بخش پروفایل بات دیدئو را بیابید.

بعد از ورود به فضای بات دیدئو، مطابق تصویر شماره 2، دکمه start را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه start، مطابق تصویر سوم، متنی ظاهر می‌شود که خلاصه‌ای از روش استفاده از بات و امکانات آن را شرح داده است، همچنین چهار دکمه در انتهای صفحه برای شما ظاهر می‌شود که به ترتیب از چپ به راست شامل: start, contact, website, search می‌باشند.

بات دیدئو

نقش هر دکمه در بات دیدئو:

دکمه search یا جستجو: به کمک این دکمه می‌توانید ویدئوهای مد نظر خود را جستجو کنید.

دکمه website: شما را به سایت دیدئو راهنمایی می‌کنند.

دکمه contact: از این طریق می‌توانید هرگونه پیشنهاد یا انتقادی داشتید با ما در میان بگذارید.

دکمه start: شما را به صفحه اول بات دیدئو راهنمایی می‌کند.

جزئیات نحوه جستجو به کمک بات دیدئو

برای این کار پس از انتخاب دکمه search، مطالبی مطابق تصویر شماره 4 روی صفحه تلگرام ظاهر می‌شود، از اینجا دکمه “جستجو” را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دکمه جستجو، عبارت @dideoBot مطابق تصویر شماره 5 ظاهر می‌شود. حالا می‌توانید کلیدواژه مد نظر خود را وارد کنید، تا بات دیدئو، از میان چهار میلیارد ویدئو، با دقت خوبی ویدئوهای مد نظر شما را پیدا کند. بعد از آن می‌توانید ویدئو را تماشا کنید و برای دوستانتان ارسال کنید.

بات دیدئو

روش استفاده از بات دیدئو در فضای خارج از بات

فرض کنید که شما و دوستتان در فضای تلگرام در حال صحبت کردن در مورد یک موزیک ویدئو هستید، و شما تمایل دارید که این ویدئو را به دوستتان نشان دهید، برای این کار می‌توانید در همان فضایی که با دوستتان در حال صحبت هستید، عبارت @dideobot را همراه با کلیدواژه مدنظرتان تایپ کنید، مطابق شکل زیر. بعد از آنکه بات دیدئو ویدئو را جستجو کرد، شما و دوستتان در فضای چت دونفره یا بیشتر (مثلا در یک گروه تلگرامی) می‌توانید ویدئو را تماشا کنید.

بات دیدئو

تبدیل لینک‌های یوتیوب به دیدئو در بات دیدئو

برای این کار کافی‌ست یک لینک از یوتیوب را کپی کنید و در بات دیدئو وارد کنید. چند لحظه صبر کنید تا لینک دیدئوی آن آماده شود، سپس می‌توانید ویدئو را تماشا کنید و برای دیگران ارسال کنید.

یک راه دیگر این‌ست که زمانی که در گوگل در حال جستجوی یک ویدئو هستید و به شما ویدئوی یوتیوب پیشنهاد می‌دهد، گامهای زیر را مطابق شکل زیر طی کنید:

گام اول: جستجو در گوگل، تصویر شماره 1

گام دوم: انتخاب گزینه تماشا در اپلیکیشن یوتیوب، مطابق تصور شماره 2. با انتخاب این گزینه وارد فضای اپلیکیشن یوتیوب خواهید شد، در این فضا دکمه اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید، مطابق تصاویر سوم، می‌توانید ویدئوی مدنظرتان را در فضای تلگرام به اشتراک بگذارید، البته این لینک، لینک یوتیوب خواهد بود و برای تماشای آن نیاز به فیلترشکن است، برای اینکه بدون نیاز به فیلترشکن ویدئو را تماشا کنید، می‎توانید لینک را ابتدا با بات دیدئو به اشتراک بگذارید، تا لینک یوتیوب را تبدیل به لینک دیدئو کند، در نهایت این لینک را می‌توانید تماشا کنید و با دوستانتان به اشتراک‌بگذارید، بدون نیاز به روشن کردن فیلترشکن. برای این کار گامهای بعدی را در تصاویر 4، 5، 6 و 7 را اجرا کنید.

بات دیدئو

 

بات دیدئو

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکلی به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام