چقدر با اصطلاح ASMR و کاربرد آن در دنیای تبلیغات آشنا هستید؟ چرا از ویدئوهای ASMR در تبلیغات استفاده می‌شود؟ در این نوشته کوتاه قصد داریم در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه دهیم.

ASMR یعنی:

ASMR مخفف عبارت Autonomous sensory meridian response، به معنای واکنش ارادی اوج‌گیری حسی است. در واقع حالتی است که در آن به فرد احساس مورمور شدن لذت‎بخش و آرامش‌بخش به هنگام تماشای ویدئوهایی با همین مضمون، دست خواهد داد.

اگر می‌خواهید ASMR را تجربه کنید و همزمان به مفهوم آن پی ببرید می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید البته برای درک بیشتر، بهتر است به هدفون مجهز شوید:
[dideo url=”https://m.dideo.ir/onJ”]

ASMR در تبلیغات:

اگرچه هنوز تحقیقات علمی و دانشگاهی دقیقی روی این موضوع که چرا ویدئوهای ASMR این تعداد مخاطب جذب کرده‌اند، انجام نشده اما هرچه هست ریشه در حس آرامش‌بخشی دارد که در افراد به جای می‌گذارد. برند‌های زیادی از جمله ایکیا متوجه شده‌اند که می‌توانند محصولات خود را به کمک این نوع محتوا به شکل تاثیرگذارتری به مخاطبان خود معرفی کنند. ایکیا در کمپین تبلیغاتی اخیر خود با نام Oddly Ikea که به تازگی منتشر کرده است، یک ویدئوی 25 دقیقه‌ای به نمایش گذاشته است که در آن فقط دستان فردی را نمایش می‌دهد که رو اشیاء برند ایکیا، ملحفه‌ها، کشوها و … که در اتاق یک دانشجو قرار دارند، به آرامی کشیده می‌شوند!

البته اگر قبلا ویدئوهای ASMR را تماشا نکرده باشید، در نگاه اول این تبلیغ را تماما کسل کننده تلقی خواهید کرد. اما اگر اهل مشاهده باشید و کمی صبوری پیشه کنید، متوجه خواهید شد که ایکیا  در این ویدئوها دو هدف را دنبال می‌کند: تبلیغ محصولاتش و البته آرامش‌بخشیدن به مخاطبان. یک نمونه 33 ثانیه‌ای از تبلیغات ایکیا را می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید، اگر کنجکاو هستید و تمایل دارید ویدئوی 25 دقیقه‌ای را تماشا کنید، عبارت “Oddly Ikea” را در دیدئو جستجو کنید.

[dideo url=”https://m.dideo.ir/Bxd”]

ASMR و کسب درآمد با فرو بردن صورت در نان باگت!

یک صفحه اینستاگرامی تحت عنوان breadfaceblog، از روش خلاقانه‌ای شروع به کسب درآمد کرده است.
ASMR
موسس این صفحه در مصاحبه‌اش گفته است: فقط حدس زدم که به اشتراک‌گذاری ویدئوها و تصاویری که در آنها صورتم را روی نان‌ها می‌کشم می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد و همین‌طور هم شد. بازاریابان دنیای دیجیتال با تحلیل محتوای این صفحه، آن را در دسته محتوای ASMR قرار داده‌اند. پس از آنکه این صفحه به واسطه محتوای خاصش هزاران مخاطب جذب کرد، کسب و کارهای مختلف از جمله جواهرفروشان برای تبلیغات محصولات خود به این خانم پیشنهادهای مالی کلانی داده‌اند. برای مشاهده محتوای این صفحه می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید: https://www.instagram.com/breadfaceblog/

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام