عصاهای سفید و سگ‌های نگهبان، همراهان خوبی برای نابینایان هستند، با این حال گاهی وابستگی شدید به این دو ممکن است مانع از تجربه کامل یک فرد نابینا از دنیای اطرافش شود. در این نوشته به معرفی انیمیشن خارج از دید خواهیم پرداخت: تجربه لحظاتی از زندگی دختری نابینا زمانی که سگ نگهبانش را برای لحظاتی گم می‌کند.

شده است که با چشمان بسته راه بروید؟ بخواهید لحظاتی زندگی بدون دیدن دنیای اطراف را تجربه کنید؟ اکثر انسان‌ها در کودکی با چشمان بسته راه رفتن را تجربه کرده‌اند. اگرچه تمرین نابینایی هرگز ما را به تجربه حقیقی یک فرد نابینا نزدیک نخواهد کرد، با این حال الهام‌بخش ساخت انیمیشن خارج از دید شده است.

خارج از دید

انیمیشن کوتاه خارج از دید

انیمیشن پنج دقیقه‌ای خارج از دید در واقع استعاره‌ای بصری از سبک زندگی یک فرد نابینا است. دختری که به همراه سگ نگهبانش در حال قدم زدن است و دزدی کیف او را از دستش می‌دزد. کوکو، سگ نگهبان این دختر به دنبال دزد می‌رود و داستان از همین جا شروع می‌شود، جایی که مخاطب نگران قهرمان داستان می‌شود، با این وجود، دخترک نابینا شما را به دنیای زیبایی می‌برد که حاصل تصویر سازی‌ بر مبنای صداهایی که از محیط اطراف می‌شنود است.

انیمیشن کوتاه خارج از دید، پروژه فارغ التحصیلی سه تن از دانش آموختگان دانشگاه ملی هنر‌های تایوان است و بزرگترین دستاورد سازندگان این انیمیشن، خلق یک رابطه عاطفی بین مخاطب و کودک نابینایی است که برای لحظاتی سگ راهنمایش را گم می‌کند.

تماشای انیمیشن خارج از دید، Out of Sight:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/A1AX”]

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام