آموزش زبان انگلیسی به صورت خودآموز، علاوه بر پشتکار و صبر نیازمند در دسترس بودن ابزارهای آموزشی مناسب است. ویدئوهای آموزشی زبان انگلیسی، به دلیل درگیری حس بصری و شنوایی به صورت همزمان، تاثیر به سزایی در روند انتقال مطالب و سرعت یادگیری دارند. در ادامۀ این نوشته قصد داریم چند کانال ویدئویی آموزش زبان را به همراه یک نمونه ویدئویی از هر کانال معرفی کنیم. برای تماشای ویدئوهای کامل هر کانال، وارد سایت دیدئو شوید و کانال مد نظر خود را جستجو کنید.

ویدئوهای آموزشی زبان در سایت دیدئو

 

1) کانال آموزشی podEnglish در دیدئو

در میان ویدئوهای آموزشی زبان که تا کنون ارائه شده، ویدئوهای این کانال یکی از بهترین منابع برای یادگیری مبتدیان است. در این کانال درس‌ها در ویدئوهای کمتر از ده دقیقه در زمینۀ موضوعاتی مانند خانواده، خرید، آب و هوا، دوستان، فیلم‌ها، تکنولوژی و … ارائه می‌شوند. شعار این کانال، تماشا کردن، یادگرفتن و سعی کردن است. درس اول این کانال رو می‌توانید در ادامه تماشا کنید، برای تماشای محتوای کامل این کانال، روی عبارت podEnglish کلیک کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/31gg”]

 

2) کانال آموزشی Business English Pod در دیدئو

اگر در پرسیدن آدرس، ساعت، سفارش غذا و پرسش در زمینه امور روزمره مهارت کافی کسب کرده‌اید ولی در صحبت کردن در زمینۀ کسب و کار هنوز به قدر کافی تسلط ندارید، کانال Business English Pod  را دنبال کنید. در این کانال دروسی در زمینۀ مدیریت زنجیره تامین، اقتصاد، حقوق تجاری و امور مالی ارائه می‌شود. درس اول این کانال را در ویدئوی زیر می‌توانید تماشا کنید:
[dideo url=”https://m.dideo.ir/zGvq”]

 

3) کانال آموزشی VOA Learning English

در این کانال، ویدیوها به همراه زیرنویس انگلیسی ارائه می‌شوند. از طرفی، برای یادگیری بهتر، در این کانال محتوای اخبار با سرعتی کمتر از حد معمول ارائه می‌شود. همراهی زیرنویس و سرعت کم در مکالمات، باعث می‌شود هر کلمه واضح‌تر شنیده شده، سرعت یادگیری بیشتر شود. همچنین ترفندهایی در مورد گرامر را می‌توانید در آن دنبال کنید. برای تماشای محتوای کامل این کانال، روی عبارت روبه‌رو کلیک کنید: VOA Learning English

[dideo url=”https://m.dideo.ir/xeJO”]

 

4) کانال Jennifer ESL

خانم جنیفر در خانه‌اش ویدئوهایی جذاب و دنباله‌داری در زمینۀ آموزش گرامر، تلفظ صحیح، دایره لغات و نکاتی در مورد زبان عامیانۀ انگلیسی آمریکایی تهیه می‌کند. ویدئوها به زبانی قابل درک و کمتر از ده دقیقه هستند. بازخوردهای مثبت زیادی كه از سوی دنبال‌کنندگان كانالش به او ارائه شده، شاهدیست بر ميزان مفيد بودن درس‌هایش. یک نمونه از درسها را در ویدئوی زیر می‌توانید تماشا کنید، برای دنبال کردن محتوای کامل این کانال، روی عبارت روبه‌رو کلیک کرده وارد سایت دیدئو شوید: Jennifer ESL

[dideo url=”https://m.dideo.ir/rBJ1″]

 

5) ویدئوهای آموزشی Speak English with Misterduncan

یکی از محبوب‌ترین سری ویدئوهای آموزشی زبان ، ویدئوهای آقای دانکن است. دلیل محبوبیت این ویدئوها، هیجان و شوق آقای دانکن در ارائه مطالب است. او در زمینۀ موضوعات مختلفی نظير خواهش كردن، تشكر كردن، عذرخواهی، تلفظ، عبارات عامیانه، معنی و مفهوم کلمات و … مطالبی را به همراه زیرنویس ارائه می‌دهد.

می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید که دانکن چقدر دیوانه آموزش زبان است و از عناصر شوخی و خنده برای این کار به خوبی بهره می‌گیرد، برای تماشای ویدئوهای بیشتر از کانال آقای دانکن، روی عبارت روبه‌رو کلیک کنید: Speak English with Misterduncan

[dideo url=”https://m.dideo.ir/V3qg”]

 

6) ویدئوهای آموزشی زبان برای کودکان

یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین روش‌های آموزش زبان به بچه‌ها، از طریق ترانه‌ها، سرودها و داستان‌هاست. اگر کودک شما در حال یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دومش است، می‌توانید از انیمیشن‌های بی‌نظیر کانال British Council | LearnEnglish Kids برای تسریع این روند، بهره بگیرید.
در این کانال داستانهای کودکانه به همراه زیرنویس انگلیسی، ارائه میشوند. همچنین این کانال ویدیوهایی به اسم word of the week یا همان “کلمه هفته” دارد که در آن کودکانی از سراسر دنیا کلمات جدید را با لهجه شیرین خود تلفظ می‌کنند. یک نمونه از ویدئوهای این کانال را می‌توانید در ویدئوی زیر، تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/52vr”]

 

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن و به همراه زیرنویس لذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام