اگر به تازگی شروع به یادگیری برنامه نویسی کرده‌اید، این نوشته برای شماست. در این مطلب قصد داریم ده کانال ویدئویی معروف در زمینۀ آموزش برنامه نویسی را معرفی کنیم. می توانید این ویدئوها را در سایت دیدئو، بدون نیاز به فیلترشکن، تماشا کنید.

 

آموزش برنامه نویسی به کمک ویدئوهای آموزشی در سایت دیدئو

 

1) یادگیری برنامه نویسی با Derek Banas

یکی از کانال‌های پرطرفدار ویدئوی‌ای در زمینۀ برنامه نویسی، کانال Derek Banas است که نزیک به 800 هزار نفر آن را در یوتیوب دنبال می‌کنند. ویدئوها به آموزش جاوا، ++C و… می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های بارز این ویدئوها توضیحات کامل است کبه زبان ساده و قابل فهمی ارائه شده است. برای تماشای ویدئوهای این کانال در سایت دیدئو و بدون نیاز به فیلترشکن، روی عبارت رو به رو کلیک کنید: کانال Derek Banas. یک نمونه از ویدئوهای این کانال را در اینجا می‌توانید تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/kZrz”]

 

2) آموزش برنامه نویسی با Udacity

Udacity یکی از محبوب‌ترین بسترهای یادگیری به صورت آنلاین است، همچنین یکی از پرطرفدارترین کانال‌ها را در یوتیوب از آن خود کرده است.  علاوه‌بر این که در Udacity  می‌توانید برنامه نویسی را به صورت خودخوان آموزش ببینید، می‌توانید جلسات پرسش و پاسخ این دوره‌ها را هم دنبال کنید، این جلسات به صورت منظم با تکنولوژیست‌های این آکادمی برگزار می‌شود: بخشی به نام Udacity Talks وجود‌‌ دارد که یک سری برنامه درحال پیشرفت است و در آن بعضی از مهم‌ترین متفکران سیلیکون‌ولی در مورد دنیای تکنولوژی صحبت می‌کنند. برای دسترس به محتوای این کانال روی لینک رو به رو کلیک کنید: ویدئوهای  Udacity  در دیدئو. یک نمونه از محتوای این کانال رو می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/yWzl”]

 

3) آموزش برنامه نویسی با Treehouse

کانال Treehouse علاوه بر آموزش، رویکردی دیگر را هم در پیش گرفته است، به این صورت که مجموعۀ گفتگوهایی را از طراحان وب، توسعه دهندگان نرم‌افزارها و کسب و کارهای مختلف را هم آماده و پخش می‎کند. بعلاوه داستان‌های موفقیت دانشجویان را هم به نمایش می‌گذارد. در حقیقت کانال Treehouse ترکیبی است بین TED Talks و داستان‌های انگیزشی که قصد دارد دید روشن‌تری از تکنولوژی به مخاطبین ارائه بدهد. ویدئوهای این کانال آموزش‌هایی در زمینۀ پایتون، طراحی وب و اپلیکیشن و … ارائه می‌دهد. برای دستری به ویدئوهای این کانال بدون نیاز به فیلترشکن روی لینک رو به رو کلیک کنید: Treehouse. نمونه‌ای از ویدئوهای این کانال را که به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا بهتر است برنامه نویسی جاوا را آموزش ببینم را می‌توانید در اینجا تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/jpOJ”]

 

4) تماشای ویدئوهای The Coding Train

اگر یک فضای مفرح و شاد برای یادگیری برنامه نویسی را می‌پسندید، پیشنهاد ما ویدئوهای The Coding Train است. در این کانال تاکید بر تنوع موضوعات است. همچنین مهمان‌های مختلفی به جلسات پرسش و پاسخ این کانال دعوت می‌شوند که فضای برنامه را جذاب‌تر کرده است.  تا کنون نزدیک به 500 هزار نفر در این کانال عضو شده‌اند.برای دسترسی به سری کامل ویدئوهای این کانال در دیدئو به لینک رو به رو مراجعه کنید: تماشای The Coding Train در دیدئو.  یک نمونه از ویدئوهای آموزشی این کانال را در می‌توانید اینجا تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/1NRl”]

 

5) برنامه نویسی با ProgrammingKnowledge

ویدئوهای آموزشی این کانال برای مبتدیان طراحی شده است. تمرکز ویدئوها بر روی آموزش زبان‌های برنامه نویسی‌ای از جمله جاوا، پایتون و ++C  است. این کانال سه سال است که شروع به کار کرده است و نزدیک به 700 هزار نفر عضو دارد. اگر در زمینه برنامه نویسی در ابتدای راه هستید می‌توانید وارد لینک رو به رو شوید: ProgrammingKnowledge در دیدئو . یک نمونه از ویدئوهای این کانال را در اینجا می‌توانید تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/lN61″]

 

6) یادگیری برنامه نویسی همرا با آقای Allen

ویدئوهایی‌ای که آلن طراحی کرده بسیار خلاقانه‌ست و البته ویژه توسعه‌دهندگان iOS است. اگر در جستجوی ویدئوهای حرفه‌ای کد نویسی هستید، ویدئوهای آلن به‌روزتر از بعضی ویدئوهای آموزشی دیگر است. آلن برای توسعه‌دهندگان iOS، آموزش‌های خوبی را با Swift ارائه می‌دهد. او همچنین مصاحبه‌هایی حرفه‌ای با شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را با زبانی ساده و قابل فهم ارائه می‌دهد. برای دسترسی به ویدئوهای آلن، لینک رو به رو را انتخاب کنید: تماشای ویدئوهای Allen در دیدئو. یک نمونه از ویدئوهای او را می‎توانید اینجا تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/LeOy”]

 

7) یادگیری برنامه نویسی در LearnCode.academy

بسیاری از توسعه دهندگان وب که ویدئوهای آموزشی را دنبال می‌کنند، شیفته ویدئوهای این کانال هستند، مخصوصاً برنامه‌نویسانی که به لایبرری React علاقمند هستند. در این کانال همه‌چیز از جاوااسکریپت گرفته تا کار با Docker و … پوشش داده می‌شود. بیشتر انرژی کانال روی نود‌جی‌اس و برنامه‌نویسی ریئکت گذاشته شده است. در این کانال در مورد داکر زیاد صحبت می‌شود . برای دستری به ویدئوهای این کانال بدون نیاز به فیلترشکن، لینک رو به رو را انتخاب کنید: LearnCode.academy. این کانال همچنین اطلاعاتی به‌روز در زمینه برنامه نویسی ارائه می‌دهد. برای آشنایی با یک نمونه از محتوای این کانال، می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/bKWg”]

 

8) آموزش برنامه نویسی با Let’s Build That App

مدت زیادی نیست که فریلنسری به نام Brian Voong در فضای یوتیوب فعال است، با این وجود کانالش را به طور منظم به روز می‌کند و ویدئوهای موضوعی‌ای کاربردی مختلفی را منتشر می‌کند. علاوه بر ویدئوهای آموزشی Voong، برای دولوپرهای آی‌اواس، جلسات منظم پرسش و پاسخ زنده هم برگزار می‌کند. برای تماشای ویدئوهای او روی لینک رو به رو کلیک کنید: Let’s Build That App در دیدئو. یک نمونه از ویدئوهای Voong را می‌توانید در اینجا تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/WAn0″]

 

9) آموزش برنامه نویسی با thenewboston

اگر تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی کرده‌اید، یکی از پیشنهادهای ما به شما کانال thenewboston است. این کانال بیشتر از 4500 ویدئو و نزدیک به 2 میلیون کاربر دارد. اگر به فهرست ویدئوهای این کانال نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که طراحی ویدئوها به خوبی انجام شده و اگر زبان‌های مختلف را برای شروع در نظر دارید، این کانال برای شماست: thenewboston. یک نمونه از ویدئوهای این کانال را می‌توانید در اینجا تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/K3nG”]

 

10) آموزش برنامه نویسی به کمک فرادرس

فرادرس یکی از بسترهای ویدئویی‌ آموزشی به زبان فارسی است که برخی از ویدئوهایش را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از دسته‌های آموزشی در این سایت به آموزش برنامه نویسی اختصاص یافته است. می‌توانید ویدئوهای فرادرس را در لینک رو به رو تماشا کنید: فرادرس در دیدئو. می‌توانید یک نمونه‌ از ویدئوهای فرادرس را اینجا تماشا کنید:

[dideo url=”https://m.dideo.ir/Z1WG”]

 

شما چه کانال‌هایی را می‌شناسید که با افزودن به این لیست به دوستانی که در صدد یادگیری زبان‌های برنامه نویسی هستند، کمک کرده باشید؟

 

امیدواریم از تماشای ویدئوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلترشکن و به همراه زیرنویسلذت ببرید. در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام