Code UP یک هکاتون متن‌باز است که با هدف حمایت از جنبش نرم‌افزار آزاد در ایران، توسط تیم کوئرا راه‌اندازی شده است. در این رویداد، هر فصل به سراغ فناوری‌هایی می‌روند که جای خالی نسخه متن‌باز آن‌ها در ایران احساس می‌شود تا به رشد جامعه توسعه‌دهندگان کشورمان کمک کنند. دور اول Code Up با همکاری تیم‌های کوئرا، مجری این هکاتون، و تیم دیدئو، حامی این برنامه، برگزار خواهد شد.

Code up

در دور اول Code Up، تیم کوئرا، مجری این هکاتون، به همراه حامی این برنامه، تیم دیدئو، یک کارگاه آموزشی یک ساعته، چند نوبت شبکه‌سازی و کار کردن روی چالش‌های یک پروژه متن‌باز معروف جهانی، را برای بخش‌های ثابت این رویداد انتخاب کرده‌اند. در انتهای این رویداد دو روزه، با معرفی تیم‌های برتر در جامعه توسعه‌دهندگان، اهدای جایزه مالی برای تیم اول، اهدای گواهی حضور در رویداد برای همه تیم‌ها و ارائه پیشنهاد استخدام برای شرکت‌کنندگان منتخب، از تیم‌های شرکت‌کننده این رویداد تقدیر خواهد شد.

موضوع رویداد

چالش اصلی دور اول این رویداد کار کردن روی یک پخش‌کننده ویدئویی آنلاین است و حامی آن شرکت دیدئو خواهد بود. افراد در قالب تیم‌های سه نفره (دو نفر Front-end و یک نفر Backend) روی این چالش‌ها کار می‌کنند.
در سمت Front-end هدف پیاده‌سازی پلاگین‌‌هایی برای Media Element Player است و استفاده از تمامی ابزارهای Open-source مجاز است. در سمت Back-end خواسته‌هایی برای Stream ویدئو و صوت مطرح می‌شود که شما باید با استفاده از Streamerهای موجود و ابزارهای Open-source این خواسته‌ها را پیاده‌سازی کنید. این بخش‌ها مستقل از هم جلو می‌روند و در انتها زمانی برای ترکیب پروژه‌ها با همدیگر در نظر گرفته شده است.

سوالات متداول در مورد Code Up

1) پیش‌نیاز های علمی برای توسعه‌دهندگان Front-end؟

تکتولوژی مورد نیاز javascript است. لازم است حداقل یکسال سابقه کار به صورت حرفه‌ای با این تکنولوژی را داشته باشید. برای آشنایی با فضای کار قرار است به پروژه زیر پلاگین‌هایی اضافه شود:
mediaelement/mediaelement

پلاگین‌های موجود برای آشنایی بیشتر:
mediaelement/mediaelement-plugins

2) پیش‌نیازهای علمی برای توسعه‌دهندگان Back-end؟

کار با streamerهای معروف مانند ffmpeg، کار با سرور و nginx، کار با دیتابیس مانند mongodb

3) وسایل همراه و مورد نیاز در این رویداد چیست؟

فقط لپ‌تاپ برای کدنویسی!

 4) آیا برای حضور در این رویداد باید حتماً تیم داشته باشم؟

به هیچ عنوان! بخشی از هدف این رویداد شبکه‌سازی است. اگر کار کردن روی چالش این رویداد برایتان جذاب است اما هم‌تیمی ندارید، ما در پیدا کردن هم‌تیمی به شما در روز رویداد کمک خواهیم کرد.

5) آیا همه چیز  Open-source خواهد بود؟

بله! شما در این Code UP ، پروژه را با کار کردن روی یک پروژه Open-source معروف جهانی شروع می‌کنید و همه چیز را روی Github پیش خواهید برد. بخش مهمی از هدف این رویداد، گسترش پروژه‌های متن‌باز در ایران است.

6) Code UP جایزش چقدره؟!

3 میلیون تومان وجه نقد که از طرف حامی این دوره تیم دیدئو تامین می‌شود.

7) آیا غذا و تنقلات در این دو روز با خودمان است؟

به هیچ وجه! صبحانه، ناهار، عصرانه و نوشیدنی‌های این دو روز با ما!

چطور در Code up ثبت نام کنیم؟

به کمک لینک ‌پائین، می‌توانید در این رویداد ثبت نام کنید:

ثبت‌نام در رویداد

 

در صورت مواجه با هر گونه مشکل، به کمک راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید. منتظر نظرات شما هستیم ?

ایمیل دیدئو  دیدئو اینستاگرام